Kendileri küçük ciroları büyük!

Kendileri küçük ciroları büyük!
Eklenme Tarihi: 16.07.2017 20:47

Araştırma kuruluşu GFK’nın “2016’da Küçük Ev Aletleri: Global Pazarlar ve Türkiye” araştırmasına göre, bu yıl küçük ev aletleri satışlarında en hareketli dönem Anneler Günü haftasında görülürken, söz konusu haftada ütü, süpürge ve epilatörlerden oluşan grupta ciro 33 milyon liraya ulaştı.

eposta yazdır zoom+ zoom-
Raporda, sektörün geçen yıl hem dünya hem de Türkiye genelinde büyüme gösterdiği kaydedildi. Küçük ev aletleri sektörü dünya genelinde geçen yıl yüzde 5 büyüme ile yaklaşık 61 milyar dolarlık bir ciro elde etti. Teknoloji ve ev aletleri sektörlerinin gelişiminde farklı dinamikler 2016 satış performanslarında rol oynarken, inovatif ürünler, sektörü destekleyerek büyümeye katkı sağladı. Şarjlı el süpürgeleri, robot süpürgeler ve tam otomatik espresso makineleri geçen yıl en çok büyüyen ürün grupları oldu.
 

17 MİLYON ADET “KÜÇÜK” SATILDI

Türkiye’de ise geçen yıl 17.3 milyon adet küçük ev aleti satılırken, sektörde dolar bazında yaklaşık yüzde 6’lık büyüme gerçekleşti. Türkiye’de siklonik süpürgeler, otomatik Türk kahvesi makineleri ve lazer epilasyon aletleri en çok büyüyen segmentler oldu. Küçük ev aletleri sektörünün en hareketli dönemi Anneler Günü haftası oldu. Bu haftada ütü, süpürge ve epilatörlerden oluşan grupta satışlarda ortalama artış Ocak-Nisan ortalamasına göre adetsel bazda yüzde 353 oldu.