Türkiye nin en büyük sorunlardan biri olan istihdam konusunda, son yıllarda gerek işe alım gerekse iş bulmada geleneksel yollar terk edilerek yeni yöntemlere yönelinmeye başlandı.
İşe alımda online uygulama, üniversite mezunu gençlerin ve firmaların tercihi oluyor. Alınan bilgiye göre, Türkiye nin en büyük sorunlardan biri olan istihdam konusunda, son yıllarda gerek işe alım gerekse iş bulmada geleneksel yollar terk edilerek yeni yöntemlere yönelinmeye başlandı.
Bu yöntemlerin öncülüğünü ise gelişen teknolojik imkanlar sayesinde, internetin de yaygınlaşmasıyla birlikte sanal ortamda faaliyet gösteren insan kaynakları siteleri yapıyor. Bu siteler yaklaşık 6 yıldan bu yana iş arayanların ve işverenlerin değişmez adresi olmaya başladı. İş arayanların çoğu, insan kaynakları sitesinde bir özgeçmiş oluştururken, firmalar da gazete ilanlarının yanı sıra elemanlarını bu sitelere verdikleri ilanla bulma yoluna gidiyor. İnternet ortamında iş ilanı verme ve iş başvurusunda bulunma, pratikliği ve de ekonomikliği sayesinde üniversite mezunu gençlerin ve firmaların tercihi olmaya devam ediyor.
Kariyer.net Genel Müdürü Tufan Sevincel, 1999 yılından bu yana faaliyet gösteren sitenin, online işe alımı Türkiye ye getiren bir kuruluş olduğunu söyledi. Bundan altı yıl önce, işsizliğin tırmandığını, işverenlerin personel ilanı vermekten korkar hale geldiğini ifade eden Sevincel, bir ilana binlerce başvuru geldiğini ve bunların hepsinin kağıt ortamında saklandığını anlattı.
O dönemlerde insan kaynakları uzmanlarının odalar dolusu özgeçmişlerle uğraştığını dile getiren Sevincel, "Filtreleme diye bir şey mümkün değildi. 6 yılda çok yol aldık. İstihdam hızlandı, veri toplama, veriyi dağıtma ve veriden daha fazla yararlanma söz konusu oldu" dedi.
Bugün veri tabanlarında 2 milyon 600 bin aday, 5 bin 50 üye firma, aylık 10 milyon 500 bin ziyaretçileri bulunduğunu belirten Sevincel, kuruluştan bugüne kadar Kariyer.net üzerinden 101 bin 20 istihdama aracılık ettiklerini bildirdi.
En çok iş ilanı yayınladıkları sektörlerin başında satış-pazarlama, mühendislik, bilgisayar-bilişim-internet, üretim-imalat, tekstil, muhasebe, idari işler-sekreterya olduğunu kaydeden Sevincel, günde yaklaşık 60 bin başvurunun yapıldığını söyledi. Sevincel, başvuruların en çok İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Adana, Antalya, Eskişehir, Mersin ve Tekirdağ dan yapıldığını belirtti.
İş ve insan kaynakları sitesi Yenibir.com Genel Müdürü Deniz Ceylan Kılıçlıoğlu da, 2001 yılından bu yana ilan sayılarının yüzde 650 oranında arttığını kaydetti. Kendilerini çoğunlukla 25-34 yaş aralığında kişilerin tercih ettiğini belirten Kılıçoğlu, adayların yüzde 60 ını erkeklerin oluşturduğunu, büyük çoğunluğunun ise üniversite mezunu olduğunu anlattı.
Günde yaklaşık 6 bin ile 6 bin 500 adet başvuru aldıklarını, bu başvuruların da İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere, Kocaeli, Bursa, Adana, Antalya sıralamasıyla devam ettiğini dile getiren Kılıçoğlu, yaz aylarında artan iş ilanlarının ilkbahar başlarında azalış gösterdiğini sözlerine ekledi.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.