Bismillahirrahmanirrahim
Âlemlerin Rabbi, Rahman ve Rahim olan Allah (c.c)›a hamd ederim. Salât ve selâm, Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v)’ya, âline ve sahabelerine olsun.
Son günlerin en önemli tartışma konularından birisi başkanlık sistemi ile ilgilidir. Bununla elde edilmek istenen şey, öyle anlaşılıyor ki yürütmenin müstakil olmasını sağlamaktır. Arzulanan şey, millet yürütmenin başını olacak başkanı seçsin, başkan da hükümetini oluştursun. Oluşacak bu hükümet millet meclisinin güvenoyuna sunulmasın. Böylelikle yönetimde Cumhurbaşkanlığı ve Başbakanlık ikilemi ortadan kalksın. Kamuoyuna yansıdığı kadarıyla arzulan şey budur. Şimdilik sadece AK PARTİ üst aklı ile MHP’nin üst aklının bildiği anayasa değişiklik teklifi TBMM’ye intikal ettiğinde hepimiz, arzu edileni bütün boyutlarıyla öğrenmiş olacağız.
Bize sorulan önemli sorulardan birisi de Saadet Partisinin başkanlık sistemi ile ilgili olarak ne düşündüğüdür. Bu konuda Saadet Partisi Genel Başkanı Sayın Temel Karamollaoğlu şunları söylemektedir:
“Biz prensip olarak başkanlık sistemine karşı değiliz. Milli Görüş olarak bu meseleyi 1970’li yıllarda ilk gündeme getiren biz olduk. Ancak, o günün koşullarında bu pek rağbet görmedi. 1990’lı yıllarda konu yeniden gündeme geldiğinde yine biz bu konuya olumlu yaklaşmış, bugün söylediğimizi o gün de aynen söylemişiz. Biz dokunulmaz bir başkanlık sisteminden yana olamayız. Başkan yürütmenin başı olsun, seçildikten sonra bakanları kendisi atasın, böyle bir hükümet millet meclisinin onayına da sunulmasın, bu olabilir. Ancak bizim başkanlık sistemi ile ilgili olarak olmasını istediğimiz iki şey daha vardır. Bunlardan birincisi GÜÇLÜ BİR MECLİSİN bulunmasıdır. Bu meclis üç şeyi yapmaktan sorumlu olmalıdır.
1- Kanunları yapmalıdır. 2- Bütçeyi yapmalıdır. 3- Başkanı denetlemelidir. Bu üç görevi meclis yerine getirmelidir. Denetim dışı kalan bir başkanlık sistemi bugün olmasa da yarın ülkeyi içinden çıkılmaz bir felakete doğru götürebilir. Burada önemsediğimiz bir konu da Başkana Meclisi fesih yetkisinin verilmemesidir. Eğer meclisi fesih yetkisi başkanın elinde olursa, böyle bir meclis çalışamaz. Meclis, meclis olmaktan çıkar. Bu fesih yetkisi, ülkeyi diktatörlüğe götürebilir. Bu da, ülkenin hayrına olmaz. Meclis ile ilgili olarak temel yaklaşımlarımızdan birisi de % 10’LUK BARAJIN tamamen kaldırılmasıdır. Çünkü başkanlık sitemi ile yönetimde istikrar sağlanmış olacağından, barajın nedeni ortadan kalkmış olacaktır. Meclis bütün milleti kucaklayan bir kurum olmalıdır. Bu meclis, bütün düşüncelerin temsil edildiği bir meclis olursa, bunun ülke barışına olan katkısı büyük olur. Başkanlık sistemine ilaveten istediğimiz ikinci şey ADİL BİR YAGI sisteminin olmasıdır. Adalet sistemi bütün baskılardan arındırılmalıdır. Çünkü adalet mülkün temelidir. Adaletin olmadığı yerde hiçbir şey olmaz. Kuvvetler ayrılığı esası YARGIDA hâkim olmalıdır. Yüksek yargının oluşmasında Başkanın, Meclisin ve diğer ilgili kurumların bir takım teklif ve tensipleri olabilir.
Bu hiçbir zaman, yargıya müdahale sebebi olmamalıdır. Talimatlarla yapılan yargılamalar toplum vicdanında her zaman derin yaralar açmıştır, açmaya da devam eder. Meclis yargıda gördüğü bir takım aksaklıkları düzeltmek için yasalar çıkarabilir. Bu doğal bir şeydir. Ancak yargılamaya direk müdahale etmek ise adaleti sarsar. Netice itibariyle bizim başkanlık sistemine yaklaşımımız budur.” Saadet Partisi olaya böyle bakıyor.
ÖNEMLİ OLAN
Topluma “başkanlık sistemi” bütün dertlerden kurtulmanın ilacı olarak sunuluyor. Bu yanlış bir şeydir. Tolumda var olan sıkıntıların temelinde üç şey vardır. 1- Eğitim, aile ve ahlak gibi sosyal politikaların oluşturulmasında AB KISTASLARININ esas alınmasıdır. AB, bugünkü AK Parti üst aklı tarafından bir medeniyet projesi olarak kabul edilmiştir. Hükümet, bütün sosyal konuları, AB kıstaslarına göre ele aldığında ve düzenlemeleri de buna göre yaptığından, toplumda büyük bir manevi tahribata sebep olmuştur. Geçenlerde TBMM’ye taşınan “cinsel istismar” ile ilgili konu bunlardan birisidir. Bunun sebebi Medeni Kanun’un 124. Maddesinde AB’ye uyum yasaları çerçevesinde yaptıkları evlenme yaşı düzenlemesidir. Siz AB istedi diye “Erkek veya kadın on yedi yaşını doldurmadıkça evlenemez” derseniz, erken evlenen 300 BİN kişiyi mağdur edersiniz ve toplumda büyük bir manevi yozlaşmaya sebep olursunuz. Bu mesele bizim başımıza başkanlık sistemi yokluğundan gelmedi, uygulanan yanlış politikalar sebebiyle geldi. 2- Yaşanılan sıkıntıların ikici sebebi ise, diş politikada ABD VE İSRAİL’İN stratejik müttefik kabul edilmesidir. Suriye, PKK ve diğer dış politika meseleleri bu yanlış tercihin sonucu olarak başımızı ağrıtan konular olmuştur. 3- Ekonomide yaşanan bütün sıkıntıların temelinde ise tercih edilen “FAİZCİ, LİBERAL KAPİTALİST NİZAM” bulunmaktadır. Bu nizam toplumun daha fazla borçlanmasını, ağır vergiler ile ezilmesini sağlamış, sanayileşmeyi ve üretimi baltalamıştır. Bu üç sıkıntını temelinde “başkanlık sitemi” olmayıp bu yanlış uygulamalar bulunmaktadır.
ADİL YÖNETİM
Türkiye’nin kurtuluşu “Adil Yönetim”den geçer. Adil yönetim ancak “Doğru Hak Anlayışı” ile mümkündür. İnsanlık şimdi kendisine “Saadet” getirecek yeni bir düzen aramaktadır. Bunun için Milli Görüşe dönmek gerekir. Milli Görüş’e dönmek demek iddia ile olmaz, Saadet Partili olmakla olunur. Saadet Partisi bu ülkeni sigortasıdır. Türkiye, şekil değişiklikleriyle kurtulamaz, ancak zihniyet değişikliği ile kurtulur. Batı zihniyeti, Türkiye’ye uygun bir zihniyet değildir. Biz, İslam ümmetinin evlatlarıyız. Bunun için kendi ruh kökümüze dönmekten başka çaremiz yoktur. Türkiye, Adil Düzeni tesis ederek örnek ve öncü ülke olmalıdır. Müslüman ülkeler ve ezilen ülkelerle Adil Düzen temeline dayanan bir yeni bir dünyanın kurulmasına gayret etmeli, hatta öncülük yapmalıdır. Bu gerçekleştiği takdirde hem Türkiye’de, hem diğer Müslüman ülkelerde, ezilen ve sömürülen tüm mazlum ülkelerde kalkınma çok daha büyük ve hızlı olacaktır. Selam hidayete tabi olanlara…
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.